Collecteweken 2020

5 t/m 25 oktober

Dit jaar kun je collecteren vanuit je (luie) stoel,  in weinig tijd en het is helemaal niet moeilijk!

Dit jaar gaan we niet huis-aan-huis collecteren maar digitaal. We gebruiken daarvoor een online collectebus op het betrouwbare platform geef.nl. Daar kun je eenvoudig je “eigen” collectebus aan koppelen. Die kun je weer heel gemakkelijk delen via social media en e-mail. Zo bereik je met heel weinig moeite iedereen die je kent: familie, vrienden, collega’s, sportclub, buren, etc.

Daarnaast maken we flyers om huis-aan-huis te verspreiden. Zo kun je ook de mensen die in jouw straat / buurt wonen attenderen op onze collecteweken; op die flyer staat een webadres en een QR code waarmee ze heel gemakkelijk een bijdrage kunnen doneren.

Ben jij er dit jaar ook weer bij om Stichting Loeka te helpen met collecteren?

Stel je eens voor dat je kijkt in de vragende ogen van je kind: “Mama, wat bedoelt de dokter dat we uitbehandeld zijn?”  Dan zakt de grond onder je voeten vandaan. Dan weet je het even niet meer. Toch blijf je nog hopen. Tot het einde. Maar het helpt niet …

Kanker heeft wereldwijd een verwoestende werking op vele gelukkige gezinnen. Niet voor niets is september wereldwijd de “Childhood Cancer Awareness Month“. Want het is van groot belang dat we ons bewust zijn en bewust blijven van deze grote sluipmoordenaar die overal en altijd op de loer ligt. En kinderlevens verwoest …

Help je mee om onze kinderen te beschermen en gezond te laten opgroeien? Ben jij er dit jaar ook (weer) bij om voor een goed gevulde collectebus te zorgen? Het kost je niet veel tijd, het is niet moeilijk en je hoeft er zelfs de deur niet voor uit 😃.

Meld je gelijk even aan voor onze collecteweken 2020 en je ontvangt gedetailleerde instructies hoe alles in zijn werk gaat. Voor wie wil organiseren we begin oktober (exacte datum volgt rond 20 september) een instructie workshop voor extra uitleg en hulp. Tijdens je aanmelding kun je aangeven of je die workshop wilt bijwonen.

Meld je aan

Hoe kan ik zien wie aan mijn digitale collectebus heeft gedoneerd?

1. Ga naar de website van geef.nl
  2. Zoek op je naam en selecteer in het blokje rechts van het zoekveld ‘Geefacties’. Druk op enter.
  3. Klik op jouw ‘Online Collecte’ banner en onder het tabblad ‘Donateurs’ zie je wie aan jouw actie heeft gedoneerd.

Hoe maak ik een digitale collectebus aan?

De eerste stap is je aanmelden voor de collecteweken 2020! Daarna ontvang je een stap voor stap uitleg hoe het werkt. Het is niet moeilijk en het kost weinig tijd. Én je hoeft er de deur niet voor uit 😉. Voor meer uitleg kijk even op de instructies op Geef.nl. Voor tips en ideeën hoe je zoveel mogelijk donaties krijgt, bekijk alle suggesties op Geef.nl.

Kan ik meedoen met een inzamelingsactie via een andere website?

Wat fijn dat je mee wilt helpen! We zijn blij met elke inzamelingsactie van klein tot groot. Als je wilt dat de opbrengst wordt meegenomen in de opbrengst van onze collecteweken 2020, kan dat alleen als je een digitale collectebus aanmaakt op onze collectebuspagina op Geef.nl. Meld je wel eerst even aan!

Kan ik ook met een team collecteren?

Jazeker! Het werkt eigenlijk op dezelfde manier, alleen geef je dan de naam van je team op en kun je in de beschrijving toelichten wie je team is en waarom je meehelpt met onze online collecte.

Kan ik op een andere manier helpen dan collecteren?

Jazeker! Er zijn een heleboel mogelijkheden. Bekijk ze hier.

Waarom is de digitale collecte op Geef.nl?

Geef.nl is een bekend en betrouwbaar platform voor digitale inzamelingsacties. Het is ook heel makkelijk om een digitale collectebus aan te maken voor collectanten. We willen het graag zo makkelijk mogelijk maken!

Waarom moet ik me aanmelden?

We willen graag weten wie zoveel moeite voor ons doet. En iedereen zo goed mogelijk op de hoogte houden. Dat lukt beter als we weten wie meedoet.

Waarom wordt er dit jaar niet huis-aan-huis gecollecteerd?

Wij vinden het belangrijk dat onze vrijwillige collectanten zo min mogelijk risico lopen in deze Corona tijd. Daarom kiezen we voor de meest veilige weg via een digitale collecte. Voor de mensen die willen hebben we dit jaar flyers gemaakt die wél huis-aan-huis verspreidt kunnen worden.

Wat gebeurt er met de online collectebussen na 25 oktober 2020?

Op 25 oktober 2020 (einde dag) sluiten we de online collectebussen. Je kunt daarna natuurlijk wel op een andere manier een online inzamelingsactie organiseren. Graag zelfs!

Wat gebeurt er met de opbrengst van de collecteweken?

De hele opbrengst wordt gedoneerd aan het onderzoek in het Prinses Máxima Centrum.