Resultaten

Totaal gedoneerd aan onderzoek en projecten

Van alle donaties die wij ontvangen van particulieren en bedrijven, wordt het merendeel direct gedoneerd aan een van de onderzoeksprojecten waar wij mee samenwerken. Soms komen we echter een persoon of project tegen waaraan we ook graag willen bijdragen.

Wat we tot op heden hebben bereikt

Bijdrage aan medisch onderzoek

€ 309.600,00

• € 100.000,00 voor onderzoek naar het osteosarcoom onderzoeksteam onder leiding van Claudia Janda Prinses Maxima Centrum Utrecht.
  • € 48.600,00 voor het 1e onderzoeksjaar naar organoïden o.l.v. Prof. Dr. Hans en Clevers en Dr. Marc van de Wetering.
  • € 81.000,00 voor het 2e onderzoeksjaar naar organoïden o.l.v. Prof. Dr. Hans Clevers en Dr. Marc van de Wetering.
  • € 80.000,00 voor het oncologiefonds Radboud Nijmegen t.n.v. onderzoek genetica door promovenda Illja Diets, Dr. Marjolein Jongmans en Dr. Roland Kuiper.

Bijdrage aan ziekenhuis projecten

€ 48.316,00

• € 40.000,00 voor een familiekamer in het Prinses Maxima Centrum, waar de familieleden van het patiëntje een plek voor zichzelf hebben.
  • € 8.316,00 voor het inrichten van een snoezelkamer waar kinderen na behandelingen even kunnen uitrusten in zachte kleuren en materialen in Radboud UMC in Nijmegen.

Bijdrage aan welzijn projecten

€ 15.219,00

• € 3.431,00 voor Dennis Mulderij die osteosarcoom heeft gehad waardoor zijn been afgezet moest worden. Hij wil echter met de Paralympics mee doen. Daarvoor heeft hij een reserve sportbeen nodig. Anders mag hij niet meedoen. Dat heeft stichting Loeka hem geschonken.
  • € 7.256,00 voor warmies. In de tijd dat Loeka ziek was, hadden ze in het Radboud UMC warmtekasten. Daarin kun je kussens met kersenpitten opwarmen, wat heerlijk is voor de kinderen. De warmies die we doneren aan de zieke kinderen zijn enerzijds hele leuke knuffels, maar daarnaast kunnen deze ook worden opgewarmd in warmtekasten of een grote magnetron, waarna ze de warmies lekker tegen zich aan kunnen houden. Zeker een keer per jaar brengen we grote manden met warmies naar het PMC. En eerder ook naar het Radboud UMC in Nijmegen en het Viecurie in Venlo.
  • € 3.231,00 voor krachtstenen. Toen Loeka ziek was kreeg hij een krachtsteen. Deze heeft hij tot het einde toe bij zich gedragen. Zieke kinderen krijgen van Stichting Loeka een krachtsteen waar ze tijdens behandelingen in kunnen knijpen, vast kunnen houden en energie uit kunnen putten.
  • € 1.299,00 voor speciale momenten. Van het Radboud UMC kreeg Stichting Loeka een paar keer het verzoek om een kerstlunch te bekostigen voor kinderen en hun ouders die tijdens de kerstdagen niet naar huis toe mochten of konden. Ze vierden samen de kerstlunch in het ziekenhuis. Ook gaven we moederdagzeepjes aan zieke kinderen die ze op moederdag dan aan hun moeder konden geven.

Stichting Loeka